Hesam Fard

Hesam Fard

www.hesamfard.ir
Hesam Fard

Hesam Fard

www.hesamfard.ir

دانلود Udemy Learn SCADA from Scratch - Design, Program and Interface - آموزش کامل طراحی، برنامه و محیط اسکادا

سامانه سرپرستی و گردآوری داده یا اسکادا (SCADA: Supervisory Control And Data Acquisition) به سامانه‌های کنترل و اندازه‌گیری در مقیاس بزرگ اطلاق می‌شود. معمولاً منظور از اسکادا یک سامانهٔ مرکزی است که نظارت و واپایی یک سایت یا سیستم گسترده در فواصل زیاد (در حد چندین کیلومتر) را بر عهده دارد. در یک سیستم اسکادا اتاق کنترل می‌تواند بر پایهٔ داده‌های بدست‌آمده دستورهای لازم را صادر کند. همچنین این داده‌ها در یک سیستم ثبت اطلاعات یا سیستم مدیریت پایگاه داده ذخیره می‌شوند که معمولاً قابلیت ترسیم نمودار و تحلیل اطلاعات را هم دارد. 

 

 سیستم‌های اسکادا برای مونیتور کردن یا کنترل فرایندهای شیمیایی، حمل و نقل، سیستم‌های آبرسانی شهری، کنترل تولید و توزیع انرژی الکتریکی و در خطوط نفت و گاز و سایر فرایندهای گسترده و توزیع یافته استفاده می‌شود. SCADA یا Supervisory Control And Data Acquisition به سامانه گردآوری داده از نقاط گوناگون و مانیتورینگ ، کنترل آن می باشد. اسکادا از بنیاد کلی دستگاه های کنترل پراکنده (Disctributed Control Systems) پیروی می کند. گرچه هردو سامانه بر پایه یک هدف بنا شده اند، تفاوتهای برجسته ای نیز باهم دارند. از این تفاوتها می توان نوع کاربرد و کارآیی این سامانه ها را نام برد. سامانه SCADA همانگونه که از نام آن پیداست یک دستگاه کنترل کامل نیست بلکه برای انجام سرپرستی بررسی بر کنترل و گرد آوری اطلاعات پی ریزی شده و خواسته های اولیه و طراحی و پدیدآوری آن پایش (Monitoring)، سرپرستی در تصمیم گیری در کنترل و هشدار و آژیر (Alarm Handling) در زمان های مورد نیاز از راه یک کیان یکـتا و جامع می باشد. هسته بنیادی این سامانه بسته های نرم‌افزاری پیشرفته ای هستند که برروی سخت افزار های استوان و مشخصی همچون PLC ها ویا RTU نهاده شده اند. 

در دوره آموزشی Udemy Learn SCADA from Scratch - Design, Program and Interface با اسکادا، طراحی در آن، برنامه نویسی و محیط آن به طور کامل آشنا می شوید.

سرفصل های دورهآموزشی Udemy Learn SCADA from Scratch Design Program and Interface:
- بخش 1: درک SCADA 
- بخش 2: چیزهایی که قبل از طراحی در SCADA باید بدانید.
- بخش 3: عناصر دکمه
- بخش 4: ورود عددی و نمایش عناصر
- بخش 5: پروژه های پی ال سی SCADA (خاموش/روشن دیجیتال)
- بخش 6: پروژه های پی ال سی SCADA  (آنالوگ)
- بخش 7: انتشار پروژه SCADA 
- بخش 8: به نتیجه رسیدن دوره! 


لینک های دانلود

دانلود - بخش اول
دانلود - بخش دوم

منبع و رمز عبور : www.p30download.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد