Hesam Fard

Hesam Fard

www.hesamfard.ir
Hesam Fard

Hesam Fard

www.hesamfard.ir

تولید میکروکنترلرهای جدید AVR با لوگوی میکروچیپ

شرکت میکروچیپ جایگاهش را با ارائه ی چهار میکروکنترلر  8 بیت AVR محکم می کند.

شرکت میکروچیپ (Microchip)، پس از خرید سهام شرکت Atmel، گونه ای جدید از میکروکنترل هایAVR  8 بیت را رونمایی کرد. این چهار قطعه از این خانواده، دارای 14 الی 24 پین و 4 الی 8 کیلو بایت حافظه داخلی هستند. این قطعات همچنین اولین میکروکنترل های tinyAVR هستند که دارای ویژگی محیط پیرامونی با هسته های مستقل (CIP) هستند.

  مدیر عامل میکروچیپ، استیو سانگی، گفت: این خبر برای میکروچیپ بسیار مهم است چون دو تا از قدرتمند ترین برند میکروکنترل های 8 بیت را زیر یک سقف می آورد.

قطعات ATtiny 817، 816، 814 و 417 در پکیج های کوچک و با تعداد پایه کم تولید می شوند. برای این قطعات می توان از ویژگی های زیر نام برد: کنترل لمسی محیط پیرامونی با هسته ی مستقل، یک سیستم اتفاقی (Event System) برای انجام همکاری های محیطی، بلوک های منطقی قابل برنامه ریزی انتخابی، خود برنامه ریزی هنگام بروز رسانی سیستم عامل، ذخیره داده ها به صورت غیر فرار و یک نوسانگر درونی 20 مگاهرتز.

این قطعات همچنین از USART استفاده می کنند و به منبع 1.8 تا 5.5 ولت برای راه اندازی نیاز دارند. همچنین یک مبدل آنالوگ و دیجیتال 10 بیت نیز در قطعات قرار داده شده که گفته می شود مصرفی کمتر از 100 نانو آمپر هنگام به کار گیری SRAM دارد.

قطعات جدید تحت حمایت  START،  نرم افزاری آنلاین و خلاقانه برای پیکربندی بصری و گرافیکی پروژه های نرم افزاری ، قرار دارد.

شرکت میکروچیپ درحال اضافه کردن ساپورت برای خانواده ی جدید AVR ها در START، که کارش پیکر بندی اجزای نرم افزاری و ویرایش کدهای موجود در آن است، می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد