Hesam Fard

Hesam Fard

www.hesamfard.ir
Hesam Fard

Hesam Fard

www.hesamfard.ir

دانلود Pluralsight FPGA Development in VHDL: Beyond the Basics - آموزش مقدماتی توسعه اف پی جی ای در وی اچ دی ال

وی‌اچ‌دی‌ال (VHDL) یک زبان توصیف سخت افزار برای بیان مشخصات سخت افزار است. زبان VHDL نخستین بار توسط وزارت دفاع آمریکا به منظور طراحی و توصیف مدارهای مجتمع سرعت بالا طراحی شد و مورد استفاده قرار گرفت. سپس در سال 1987 توسط انجمن IEEE (انجمن مهندسان برق و الکترونیک)در قالب استاندارد IEEE 1076-1987 ارائه گردید. پس از گذشت چند سال و انجام پاره ای ار تصحیحات، استاندارد دوم این زبان تحت عنوان IEEE 1076-1993 در اختیار عموم قرار گرفت. به طور کلی می توان مزایای زیر را در استفاده از زبان VHDL عنوان نمود.
 
ادامه مطلب ...

نصب Node-RED بر روی ویندوز



دانلود nodejs.org/en ، که ۲ نسخه برای نصب قرار داده شده است.
سپس در قسمت Search منو استارت، Cmd را تایپ نمایید. حال باید cmd.exe برای شما باز شود. کامند زیر وارد نمایید.
npm install  -g --unsafe-perm node-red
صبر کنید تا نصب تمام شود. در صورت نیاز میتوانید Dashboard را نیز به نودرد اضافه نمایید. برای اینکار کامند زیر را بعد از نصب کد بالا وارد نمایید.
npm install node-red-dashboard
در انتها برای اجرا شدن نرم افزار Node-RED، کامند زیر را وارد نمایید.
node-red
همانطور که در مشاهده میکنید، IP Address برای ورود به Node-RED را در اختیار ما قرار داده است.
همچنین می‌توانید در مرورگر از طریق Localhost نیز به Node-RED دسترسی داشته باشید. برای اینکار مرورگر را باز کرده و آدرس زیر را وارد نمایید. سپس Enter زده و وارد Node-RED خواهید شد.
http://localhost:1880
محیط UI
برای دسترسی به محیط UI نیز، تنها کافیست ui/ را در انتهای آدرس خود وارد نمایید.
http://localhost:1880/ui

دانلود Udemy Introduction to C Programming for the Raspberry Pi - آموزش برنامه نویسی سی برای رسپری پای

رسبری پای (Raspberry Pi) یک رایانه کوچک، ارزان و تک برده است که تمام قابلیت های یک رایانه واقعی را دارا بوده و می‌توان از آن در سیستم های روباتیک، اتوماسیون، اتصال به اینترنت و... استفاده کرد. رسبری پای قادر است به کمک یک کابل تصویر ویدئو و یک درگاه سوزنی، خروجی صدا و تصویر داشته و یا با کابل اچ دی ام آی (HDMII)، خروجی تصویری با دقت ویدیوی اچ‌دی (HD) و صدایی استریو داشته باشد. دو درگاه یو اس بی (USBB) نیز برای آن در نظر گرفته شده است که می‌توان از آن برای ارتباطات مختلف استفاده کرد. از خروجی‌های یو اس پی برای صفحه کلید، ماوس، شبکه بی سیم و کلیه دستگاه های مورد استفاده از درگاه فوق بهره برده می‌شود. به کمک هاب یو اس بی می‌توان از پورت های بیشتری استفاده کرد.

  ادامه مطلب ...