Hesam Fard

Hesam Fard

www.hesamfard.ir
Hesam Fard

Hesam Fard

www.hesamfard.ir

آموزش رزپری پای: ساخت یک اتوماسیون کامپیوتری

رزبری پای (Raspberry Pi) یک رایانه کوچک، ارزان و تک برده است که تمام قابلیت های یک رایانه واقعی را دارا بوده و می‌توان از آن در سیستم های روباتیک، اتوماسیون، اتصال به اینترنت و... استفاده کرد. رزبری پای قادر است به کمک یک کابل تصویر ویدئو و یک درگاه سوزنی، خروجی صدا و تصویر داشته و یا با کابل اچ دی ام آی (HDMI)، خروجی تصویری با دقت ویدیوی اچ‌دی (HD) و صدایی استریو داشته باشد. دو درگاه یو اس بی (USB) نیز برای آن در نظر گرفته شده است که می‌توان از آن برای ارتباطات مختلف استفاده کرد. از خروجی‌های یو اس پی برای صفحه کلید، ماوس، شبکه بی سیم و کلیه دستگاه های مورد استفاده از درگاه فوق بهره برده می‌شود. به کمک هاب یو اس بی می‌توان از پورت های بیشتری استفاده کرد.
 
ادامه مطلب ...

نرم افزار برنامه نویسی PLC های شرکت زیمنس

Siemens SIMATIC STEP 7 نرم افزار قدرتمند شرکت زیمنس برای برنامه نویسی PLC های تولید شده توسط این شرکت است که در این نرم افزار تمام ورودی و خروجی های PLC اعم از ورودی و خروجی های آنالوگ و دیجیتال٬ مدول شمارشگر٬ مدول وضعیت و غیره تعبیه شده که می‌بایست در صورت استفاده در نرم افزار پیکر بندی سخت افزاری شوند.

 

ادامه مطلب ...

دانلود Keil MDK-ARM v5.24a + MDK5 Software Packs + Device Family Pack

MDK-ARM محصولی قدرتمند از شرکت Keil بوده که یک محیط توسعه نرم افزاری پویا برای طیف وسیعی از میکروکنترلرهای ARM Cortex-M ارائه می‌کند. ابزارهای داخل این مجموعه شامل محیط یکپارچه برنامه نویسی µVision و رفع خطا (Debugger)، مفسر (Compiler) زبان C و C++ و سایر کامپوننت‌های لازم برای برنامه نویسی می‌شود؛ همچنین یادگیری و کار با نرم افزار نیز به نسبت راحت است.

 
ادامه مطلب ...

پایتون را با ویرایشگر رایگان THONNY تجربه کنید

اگر با سیستم های تعبیه شده (embedded) مثل رزبری پای ، اورنج پای ، نانو پای و ….. سروکله زده باشید ، قطعا اسم پایتون (Python) برایتان آشنا خواهد بود. Python در واقع علاوه بر نوعی مار که در آفریقا زندگی می‌کند به نوعی زبان برنامه نویسی نیز اطلاق می شود. زبان Python نوعی زبان اسکریپ نویسی سطح بالا است که با استفاده از ماژول های زبان سی (سطح پایین) هم قدرت و هم راحتی را به همراه دارد.

  ادامه مطلب ...

نصب ماژول ESP8266 و ESP32 در ویرایشگر آردینو

امروزه سیستم‌های مبتنی بر اینترنت اشیا، خیلی فراگیر شده و هر سایت الکترونیکی رو که باز میکنی محاله که یه مقاله یا یه آموزش از اینترنت اشیا نداشته باشه.

برد NodeMCU یکی از بهترین و پر‌مصرف‌ترین بردهای  امبدد (Embedded) در زمینه اینترنت اشیاست.

این برد در نسخه‌ها، ابعاد و اشکال مختلفی به بازار ارائه شده:

مدلهای متفاوت ESP

 
 
ادامه مطلب ...

دانلود Lynda Learning Python GUI Programming - آموزش برنامه نویسی جی یو آی پایتون

در فرهنگ رایانه، رابط گرافیکی کاربر یا واسط نگاره‌ای کاربر، مجموعه‌ای از نشانه‌های گرافیکی نمایش داده شده بر روی یک نرم‌افزار است که در آن کاربر به جای تایپ فرمان‌های بلند و پیچیده از اعلان فرمان، با اشاره بر نمایشهای تصویری بر روی صحنه تصویر، پرونده‌ها، برنامه‌ها یا فرمان‌های گوناگون را انتخاب می‌کند. به عبارتی ساده‌تر، یک محیط گرافیکی که نرم‌افزارهای رایانه، برای راهنمایی و کاربری بهتر انسان بکار می‌گیرند واسط گرافیکی کاربر نامیده می‌شود.

  ادامه مطلب ...