Hesam Fard

Hesam Fard

www.hesamfard.ir
Hesam Fard

Hesam Fard

www.hesamfard.ir

IoT یا اینترنت اشیاء

Internet Of Things یا IoT چیست؟

اینترنت اشیاء یا IoT ، به شبکه از اشیا فیزیکی شامل دستگاه ها ، اتومبیل ها ، ساختمان ها و موارد دیگری گفته می شود که بوسیله ی مجموعه ای نرم افزار ها و سخت افزار های الکترونیکی ، سنسور ها و ارتباط با شبکه می توانند اطلاعات را جمع آوری و با یکدیگر مبادله نمایند. IoT کمک می کند تا اشیاء بتوانند برخی رخداد ها را حس کنند و با استفاده از ساختار های شبکه موجود از راه دور کنترل شوند. IoT این فرصت را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد تا برنامه های کامپیوتری نمود بیشتری در دنیای فیزیکی پیدا کنند و مزایایی مانند افزایش بهره وری ، دقت بیشتر و صرفه اقتصادی را به همراه دارد.

 

ادامه مطلب ...

دانلود Altium Designer v17.0.6 Build 354 - نرم افزار پیاده سازی شماتیک، طراحی PCB و آنالیز مدار آنالوگ

نرم افزار Altium Designer نرم افزار قدرتمندی است که برای پیاده سازی شماتیک، طراحی PCB و آنالیز مدارهای آنالوگ و برخی مدار های دیجیتالی طراحی شده است. یکی از مزایای این نرم افزار دسته بندی مناسب کتابخانه ها به نحوی است که با صرف زمان کوتاهی قطعه مورد نظر را خواهید یافت.

  ادامه مطلب ...

تولید میکروکنترلرهای جدید AVR با لوگوی میکروچیپ

شرکت میکروچیپ جایگاهش را با ارائه ی چهار میکروکنترلر  8 بیت AVR محکم می کند.

شرکت میکروچیپ (Microchip)، پس از خرید سهام شرکت Atmel، گونه ای جدید از میکروکنترل هایAVR  8 بیت را رونمایی کرد. این چهار قطعه از این خانواده، دارای 14 الی 24 پین و 4 الی 8 کیلو بایت حافظه داخلی هستند. این قطعات همچنین اولین میکروکنترل های tinyAVR هستند که دارای ویژگی محیط پیرامونی با هسته های مستقل (CIP) هستند.

  ادامه مطلب ...

مرجع دستورات ترمینال لینوکس

ترمینال محیط خط فرمان لینوکس است. اگر اکنون در محیط گرافیکی هستید ساده‌ترین روش برای آوردن ترمینال استفاده از کلیدهای ‌Ctr + Alt + T است که در تمامی توزیع‌ها پشتیبانی می‌شود. راه‌های دیگری نیز وجود دارد مثل استفاده از کلیدهای Ctr + Alt + F6 (برای خروج از کلیدهای Ctrl + Alt + F7 استفاده کنید) که محیط اصلی خط فرمان را برای شما می‌آورد. در این مطلب قصد دارم دستورات ترمینال را که برای اکثر توزیع‌ها استفاده می‌شود به صورت کامل، دسته‌بندی شده و همراه با توضیح و مثال ارا‌ئه کنم.


  ادامه مطلب ...

ایمولاتور رزبری روی ویندوز

دوستانی که دوست دارند با رزبری پای کار کنند اما قادر به تهیه اون به هر دلیل نیستند میتونند از ایمولاتور رزبری روی ویندوز استفاده کنند ، درسته امکان داشتن پورت ها رو نخواهند داشت اما باقی موارد نرم افزاری کاملا در دسترس هستش و قابل اجرا، مثل اسکرچ، پایتان، جاوا، کیوتی و پردازش تصویر . یک نسخه از این ایمولاتور ها رو می تونید از لینک زیر دانلود کنید.
 
 
ادامه مطلب ...

آموزش نود رد Node-RED

آموزش مقدماتی از راه اندازی نرم افزار نود رد بر روی رسپبری پای

  ادامه مطلب ...

ویدئو آموزش نصب اندروید 7 روی رزبری پای (رسپبری پای)

مطمئن هستیم که می دانید رزبری پای چیست. در واقع در حال حاضر بیشتر از سه مدل از این کامپیوتر کوچک تک بوردی وجود دارد و توسعه دهنده ی RTAndroid سیستم عامل اندروید 7 نوقا را برای رزبری پای عرضه کرده است. در این ویدیو به طور کامل با دانلود و راه اندازی این سیستم عامل آشنا می شوید.

 
ادامه مطلب ...

آردوینو یا رزبری پای؟ کدام یک برای پروژه شما مناسبتر است؟

آردوینو و رسپبری پای از محبوب ترین بردها میان دانش آموزان، علاقه مندان و حرفه ای ها در زمینه ی رباتیک است. کارشناسان و افراد حرفه ای تفاوت و برتری های این دو برد نسبت به یکدیگر را می دانند. اما افراد مبتدی و تازه کار درانتخاب آنها سردرگم می شوند و نمی دانند که از چه بردی برای پروژه خود استفاده کنند. در این مقاله بیشتر به جنبه های کاربردی در تصمیم گیری برای انتخاب آردوینو و رسپبری پای پرداخته شده است.

  ادامه مطلب ...

دانلود SolidWorks PCB 2016 SP3 - نرم افزار طراحی برد مدار چاپی الکترونیکی

با توجه به افزایش نیاز به ابزارهایی با عملکرد بالا و بهینه برای انجام طراحی های الکتریکی/مکانیکی پیچیده، نرم افزار SolidWorks PCB بهترین تکنولوژی طراحی برد مدار چاپی الکترونیکی (PCB Electronics) را در اختیار کاربر قرار می دهد. این نرم افزار به طور کامل با SolidWorks یکپارچه سازی شده و همکاری بلامانعی را دارد. شما قادر خواهید بود طراحی های مهندسی خود را با سالیدورکس انجام داده و مسئولیت رسیدگی به تمام نیازهای خود در طراحی PCB را به نرم افزار  SOLDWORKS PCB بسپارید. 

  ادامه مطلب ...

دانلود Automation Studio Pro v6.0.0.10932 x86 - نرم افزار طراحی، شبیه سازی، تحلیل و اشکالزدایی مدارات الکتریکی

Automation Studio در مقابل دیگر سیستم های موجود در حوزه طراحی صنعتی، مرزهای نوآوری را پشت سر گذاشته است و به عنوان یک راه حل نرم افزاری جامع و کارا در طراحی، شبیه سازی، تست و اشکال زدایی المان ها و مدارات الکتریکی، هیدرولیک، پنوماتیک، سیستم های کنترل، HMI و مخابرات کاربرد دارد. این نرم افزار امکان ترکیب تکنولوژی های مختلف را در جهت طراحی، مستندسازی و شبیه سازی سیستم های کامل میسر نموده است.
Automation Studio برای تمام متخصصین و مهندسین فعال در زمینه مهندسی برق، قدرت سیال (Fluid power) و اتوماسیون به عنوان یک دستیار نرم افزاری قدرتمند محسوب می شود. امکان کار گروهی در این نرم افزار به شیوه ای است که مدیر پروژه می تواند اجازه دسترسی به قسمت های مختلف پروژه مانند اسناد، دیاگرام ها و ریسورس ها را با تعیین نوع دسترسی: خواندن، نوشتن و ... برای دیگر کاربران تعریف کند.

 
ادامه مطلب ...